Αληθές ή ...Άληθες ;
cell
Στατικές σελίδες
Σύνδεσμοι


O "Βόσπορος" ο Β'.
699 αναγνώστες
Παρασκευή, 29 Απριλίου 2011
17:42

ΒΟΣΠΟΡΟΣ

Δορυφορική φωτογραφία Κωνσταντινούπολης ("προσεχώς" ημινησιωτική) με όλο το ανάπτυγμα του Βοσπόρου. Έχει μήκος 30 χλμ. με μέγιστο πλάτος 3,700 μ στη βόρεια είσοδο, και ελάχιστο πλάτος 750 μ. μεταξύ του Anadoluhisar (Κάστρο της Ανατολίας) και του Rumelihisar (Κάστρο της Ρωμυλίας). Το βάθος κυμαίνεται από 36 έως 124 μέτρα.


 

"ΒΟΣΠΟΡΟΣ"...Β'[60χλμ. δυτικότερα]

" Ο Μωάμεθ ο Πορθητής οδήγησε τα καράβια πάνω στη ξηρά, και έφερε μια λαμπρή εποχή" δήλωσε ο Ερντογάν στην ομιλία του για το σχέδιο του για τη διώρυγα.

Η διώρυγα που θα ενώνει τη Μαύρη Θάλασσα με τη θάλασσα του Μαρμαρά, ονόματι anal Istanbul" , θα είναι :

  • μήκους 45-50 χιλιομέτρων [vs 30χλμ],
  • βάθους 25 μέτρων [vs 36-124 μ.] 
  • πλάτους* 145 μέτρων [vs 750-3.700 μ.]. 

         Οι κόκκινες τιμές αφορούν το Βόσπορο(Ένας είναι...).


Ο διάπλους απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή.

 Το κλίμα του Βοσπόρου που ταυτίζεται με το κλίμα της Κωνσταντινούπολης είναι τελείως ιδιότυπο. Διαφέρει κατά πολύ με εκείνα του ανάλογου βορείου γεωγραφικού πλάτους των 40-41 μοιρών. Ειδικότερα την περίοδο του Χειμώνα τα ψυχρά ρεύματα που κατέρχονται από τον Βορρά κάνουν το κλίμα εξαιρετικά δριμύ και η ομίχλη που καλύπτει την έξοδο προς τον Εύξεινο Πόντο είναι πολύ συνήθης. Εκ του λόγου αυτού ο είσπλους ή έκπλους προς τον Εύξεινο αλλά και ο διάπλους αυτού απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή.

Τι θα σημάνει η ενδεχόμενη διώρυγα;
 [Η στρατηγική σημασία του Βοσπόρου παραμένει υψηλή, και ο έλεγχός του έχει αποτελέσει αντικείμενο αρκετών εχθροπραξιών στη σύγχρονη ιστορία, όπως ο Ρωσσοτουρκικός πόλεμος 1877-1878, καθώς και η επίθεση της Συμμάχων στα Δαρδανέλλια το 1915 κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου. Αρκετές διεθνείς συνθήκες ρυθμίζουν τη ναυσιπλοΐα στο Βόσπορο, περιλαμβανομένης της Συνθήκης του Μοντραί, που υπεγράφη το 1936.]         
  • Ο τούρκος πρωθυπουργός δήλωσε οτι με το σχέδιο αυτό θα αποσυμφορηθεί η κίνηση στο Βόσπορο και θα προστατευθεί το περιβάλλον.[....]
  • Απόστρατοι αξιωματικοί του τουρκικού στρατού τονίζουν οτι ο "δεύτερος Βόσπορος" θα αυξήσει την προστασία της Κων/πολης απο τις απειλές που μπορούν να προέλθουν απο τη Δύση.

ΚΡΕΙΤΤΟΝ ΤΟ ΣΙΓΑΝ ...

 ΕΥΑΝΘΙΑ ΡΕΜΠΟΥΤΣΙΚΑ
Η ΟΜΠΡΕΛΑ ΤΟΥ ΒΟΣΠΟΡΟΥ

 

Αναγνώσεις της εξαγγελίας κατασκευής 2ου Βόσπορου...

Αφ' ενός...
Με την κατασκευή αυτής της διώρυγας φαίνεται πως θα αποσυμφορηθεί ο Βόσπορος καθώς τα πλοία που περιμένουν ακόμη και 2 ημέρες για να περάσουν τα "Στενά" τώρα θα μπορούν να περνούν μέσα σε λίγες ώρες. Άρα θα μειωθεί [...;] το πλεονέκτημα που θα είχε ο πετρελαιαγωγός "Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη".

Αφ' ετέρου...
Η Διώρυγα της Κωνσταντινούπολης, ενώνοντας ύδατα της χωρικής θάλασσας του ιδίου κράτους, όπως η δική μας της Κορίνθου, δεν θα θεωρείται διεθνής. Αυτό σημαίνει ότι η Τουρκία δεν θα δεσμεύεται διεθνώς για τον τρόπο χρήσης της όπως δεσμεύεται, από τη Σύμβαση του Μοντρέ (1936), για τη χρήση των «Στενών» στη διεθνή ναυσιπλοΐα.

Σύμφωνα με αυτή τη συνθήκη, στο Βόσπορο και στα Δαρδανέλια τα πλοία μπορούν να περνούν ελεύθερα(*), ανεξάρτητα απο το φορτίο τους και ανεξάρτητα απο τη χώρα προέλευσης τους.

Θα ισχύει το ίδιο και στη διώρυγα του Ερντο γάν ;

Για τους έχοντες μεσομακροπρόθεσμα ειδικότερο - ...γεωοικονομικό(**) τουλάχιστον - ενδιαφέρον σχετικά με τη χρήση της εν λόγω διώρυγας , διατυπώνεται το ανωτέρω ερώτημα ελέω γούγλη μεταφραστή-from greek to russian- και τοιουτοτρόπως :
Это же в канал Эрдоган?

 

Κρείττον το σι γάν. Καίτοι προεκλογική περίοδος. Για τους εξ ανατολών γείτονες .

(*)

[Τον Οκτώβριο του 2002, -σελ79-  η τουρκική κυβέρνηση επέβαλε νέους περιορισμούς στη διέλευση πετρελαιοφόρων από τα Στενά, όπως η απαγόρευση στις νυχτερινές μετακινήσεις τάνκερ άνω των 200 μέτρων, ουσιαστικά δηλαδή σε όλα αυτά που μεταφέρουν καθαρό πετρέλαιο καθώς και προϊόντα διύλισης. Το αποτέλεσμα ήταν σημαντική επιβράδυνση στους ρυθμούς διέλευσης.]

 (**)
[Η ροή πετρελαίου στο Βόσπορο -σελ .81- ανέρχεται στα 3,1 δισεκατομμύρια βαρέλια ανά ημέρα, σχεδόν όλα με νότια ρότα, καθώς και αρκετές χιλιάδες βαρέλια την ημέρα διαφόρων παραγώγων διύλισης. 50.000 πλοία ετησίως, από τα οποία 5.500 τάνκερ.].

 

 

Σχόλια

29/04 20:11  zyzzx
Τα λεφτα απο δανεικα θα ειναι ,η ταχουν στην πουγκα;
Ο χαζος ανταγωνισμος ωθει τις δευτερευουσες χωρες της οικουμενης σε υπερτροφικους και σαφως αχρηστους δανεισμους, με τις εκαστοτε τραγικες συνεπειες.
Ειναι η συστημικη ψυχοθεραπεια των πτωχων χωρων.
Και βεβαια ο λογαριασμος ερχεται παντοτε στο τελος.
Κανε πως δεν πληρωνεις και θα βρουν στο σοκκακι με τα σκουπιδια...
29/04 22:30  cell
Πετσεβέγκηδες*, με "μονόλιρα, πεντόλιρα στην πούγκα"...;)
(*)
[Από το τουρκικό pezevenk ο μαστρωπός , ο παλιάνθρωπος.]

Ανεπίσημες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για κόστος της διώρυγας -αν κι οψέποτε συμβεί- 10, 15, 20 δις $...
Καλατράβα, "καροτσέρη τράβα"...
Ο λογαριασμός συμπαθεί ανέκαθεν-οπουδήποτε ως τελικό παραλήπτη, τα υποζύγια.
Μη μετρούν και τα δώθε υποζύγια, του Αιγαίου...;
Μαζί και την περιουσία τους...την προσημειωμένη!
Το σχόλιό σας

Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις