Αληθές ή ...Άληθες ;
cell
Στατικές σελίδες
Σύνδεσμοι


ΤΟΥ ΠΡΟΦΙΤΙ ΙΛΙΑ
669 αναγνώστες
Παρασκευή, 20 Ιουλίου 2012
22:26

Του προφήτου Ηλιού του Θεσβίτου, Σελήνη 2 ημερών

 

    Τέρψη οφθαλμών. Τριγμοί οστών Τριανταφυλλίδη, Τζαρτζάνου...

 Προς αποκατάσταση ...λογοτύπου των ανωτέρω τσαντών:

 

 “Τα φωνήεντα είναι επτά και φωνάζουν δυνατά” :

 α, ε, η, ι, ο, υ, ω

 

Ἀπὸ τὰ 17 σύμφωνα :

(β η γ α δ ε ζ η θ η,  κ α λ α μ ι ν ι ξ ι,  π ι ρ ο σ ιγμα τ αυ,  φ ι χ ι ψ ι)  

1) ἐννέα, ἤτοι τὰ σύμφωνα κ, γ, χ – π, β, φ – τ, δ, θ, λέγονται ἄφωνα·

      2) πέντε, ἤτοι τὰ σύμφωνα μ, ν – λ, ρ – σ (ς), λέγονται ἡμιφωνα

    3) τρία, ἤτοι τὰ σύμφωνα ζ, ξ, ψ, λέγονται διπλᾶ

  

 Τα d, b, g μπορείς να τα πεις σύμφωνα. Σε γλώσσα που δεν είναι …Ελληνική!

       Τα ντ, μπ, γκ είναι ομόηχα των τριών ανωτέρω μεν,

 εκτός Ελληνικής 17άδας συμφώνων …δε!

 

Υστερολόγιο - Ερώτηση προς το υπ.παιδείας από τον Β.Πολύδωρα

 

Θέμα : Κατάργηση φωνηέντων και συμφώνων στο βιβλίο της «Νέας Ελληνικής Γραμματικής» της Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού.

Σε πρόσφατα δημοσιεύματα και σε πολλούς ιστότοπους του διαδικτύου, διαβάσαμε την είδηση μετά ποικίλων σχολίων πως στο βιβλίο της «Νέας Ελληνικής Γραμματικής» για την Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού διδάσκεται πλέον πως τα φωνήεντα είναι πέντε και τα σύμφωνα 18. Συγκεκριμένα και σύμφωνα με καταγγελία του συλλόγου δασκάλων Ανατολικής Αττικής καταργούνται το «η» και το «ω», προστίθεται ως φωνήεν ο δίφθογγος «ου», καταργούνται τα διπλά σύμφωνα «ξ» και «ψ», ενώ προστίθενται ως νέα και αυτόνομα σύμφωνα το «ντ», το «μπ» και το «γκ»

Ταυτόχρονα, η νέα διδασκαλία της «Νέας Ελληνικής Γραμματικής» εισάγει την αμφίβολη συζήτηση για φθόγγους φωνηεντικούς (!) με πέντε λατινικά γράμματα (a, e, i, o, u) και για 12 γράμματα, εκ των οποίων 7 είναι μονά γράμματα (ε, ο, η, ω, α, ι, υ) και πέντε διγράμματα (ει, οι, υι, αι, ου). Προφανώς αναφέρεται σε πέντε (από τις οκτώ κύριες) παλαιές διφθόγγους, χωρίς να μας φωτίζει κανείς γιατί παραλείπονται οι άλλες τρεις κύριες (αυ, ευ, ηυ) αγνοώντας ή παραμερίζοντας τις τρεις καταχρηστικές.

Επειδή δεν πρόκειται για μια απλή γλωσσολογική άποψη ή άσκηση.

Επειδή κατά τα φαινόμενα είναι μέγα παιδαγωγικό λάθος να επιχειρείται ακουσίως ή εκουσίως μια τόση και τέτοια σύγχυση και ασάφεια στο θεμελιώδες μάθημα της διδασκαλίας των γραμμάτων της Ελληνικής γλώσσας με τη σύμμιξη Ελληνικών και λατινικών χαρακτήρων.

Επειδή όλα δείχνουν και μας κάνουν να υποψιαζόμαστε πως τα πράγματα οδηγούνται και καθοδηγούνται ύπουλα και ταχέως στη λεγόμενη φωνητική γραφή και κατ’ επέκταση στην αντικατάσταση του ελληνικού αλφαβήτου από το λατινικό, όπως θεαματικά, προοιμιακά όσο και προκλητικά φαίνεται από τα εισαγόμενα νέα σύμφωνα «μπ, ντ, γκ».

Επειδή τα γράμματα, φωνήεντα και σύμφωνα και δίφθογγοι, είναι ο πυρήνας και η καρδιά του συστήματος σκέψεως, ομιλίας και επικοινωνίας που λέγεται Ελληνική γλώσσα και τυχόν τραυματισμός τους είναι αυτομάτως θανάσιμος για την ίδια τη γλώσσα.

Επειδή ευτυχώς υπήρξε και υπάρχει ως οδηγός αξεπέραστος η Γραμματική του Αχιλλέως Τζαρτζάνου, ενώ τα πειραματικά κακέκτυπα γραμματικής αρκετή ζημιά έχουν επιφέρει στη γλώσσα μας χάριν της ματαιοδοξίας και της ιδιοτελούς καινοτομίας των «συγγραφέων».

Επειδή το θέμα είναι σοβαρό και μέγα και δεν μπορεί να περιορισθεί στην αποκλειστική αρμοδιότητα καμμιάς «Επιτροπής» κανενός «Ινστιτούτου» και κανενός Πανεπιστημιακού «Τμήματος», αλλά πρέπει να θεωρηθεί ως εθνικό ζήτημα που αφορά όλη την ακαδημαϊκή κοινότητα και κατ’ εξοχήν την εμβληματική και ουσιαστική μονάδα κύρους όπως είναι η Ακαδημία Αθηνών, προφανώς όλους τους διανοούμενους και σε τελευταία ανάλυση όλον τον Ελληνικό λαό, παρεκτός του τραγικού γεγονότος ότι δεν υπάρχει άρθρο στο Σύνταγμα μας (όπως το 107 του Συντάγματος του 1952 το οποίο κακουργηματικά και ολέθρια κατηργήθη στο Σύνταγμα του 1975) που να προβλέπει την διατήρηση, την προστασία, το αναλλοίωτο και το απαραβίαστο της Ελληνικής γλώσσας ως αδιάσπαστου στοιχείου της εθνικής μας ταυτότητας και του Ελληνικού πολιτισμού.

 

 

Ερωτάται ο Υπουργός:

1. Ποια θέση παίρνει το Υπουργείο Παιδείας* σχετικά με το θέμα;
2. Θα επιτρέψει την κυκλοφορία του εν λόγω βιβλίου της «Νέας Ελληνικής γραμματικής» και την επί τη βάσει τούτου διδασκαλία των μαθητών της Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού;
3. Άλλως, πώς σκέπτεται να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της καθημερινής κακοποίησης και κατ’ επέκταση της συνολικής υποβάθμισης της Ελληνικής γλώσσας από τα περισσότερα ΜΜΕ σε πολλές καλούμενες ψυχαγωγικές εκπομπές και τώρα από τα σχολικά βιβλία;

Αθήνα 16 Ιουλίου 2012
Ο Ερωτών Βουλευτής

Βύρων Γ. Πολύδωρας
ΝΔ – Β’ Αθηνών

(*) «Και πρώτα απ’ όλα τι εννοούμε  λέγοντας παιδεία; Την πληροφορία, την τεχνική, το δίπλωμα εξειδίκευσης που εξασφαλίζει γάμο, αυτοκίνητο κι ακίνητο, με πληρωμή την πλήρη υποταγή του εξασφαλισθέντος, ή την πνευματική και ψυχική διάπλαση ενός ελεύθερου ανθρώπου, με τεχνική αναθεώρησης κι ονειρικής δομής, με αγωνία απελευθέρωσης και με διαθέσεις μιας ιπτάμενης φυγής προς τ’ άστρα ; » Μάνος Χατζιδάκις
Bλ. σχετική ανάρτηση εδώ, απ΄όπου και η μουσική επιλογή:

 

"ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΑ ΑΣΤΡΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΗΚΩΣΕΙΣ ΚΕΦΑΛΙ"

 

 

Το σχόλιό σας

Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις
13/8Με δυο Πατρίδες